אשפוז בכפייה, אשפוז כפוי, פסיכיאטריה, פסיכיאטר מחוזי, וועדת ערר פסיכיאטרית, וועדה פסיכיאטרית מחוזית, ערר על אשפוז כפוי, ערר על אשפוז בכפייה, ערעור על אשפוז כפוי, ערעור על אשפוז בכפייה, ערעור על אשפוז פסיכיאטרי כפוי
ענבל בר-און, משרד עריכת דין
לפניות במיילצור קשר

פסיכיאטריה ומשפט

משרד עריכת דין ענבל בר-און מטפל בהיבטים שונים של פסיכיאטריה ומשפט.

בראש ובראשונה- משרדנו מייצג אנשים המאושפזים בכפייה (בהוראת אשפוז כפוי של פסיכיאטר מחוזי) בפני וועדות ערר,  וכן בערעורים בפני בית המשפט המחוזי.

בתחום הערר והערעור על אשפוז כפוי למשרדנו אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. אנו רואים בכל וועדת ערר שמתקיימת הליך משפטי גורלי שבמסגרתו אנו נאבקים על "חפותו" של אדם, מתוך תפיסת עולם ולפיה אשפוז בכפייה הינו סנקציה קשה וחריפה אשר אמורה להיות שמורה למקרים קיצוניים שבקיצוניים בלבד.

משרדנו מגיש ערר כתוב, עובר בדקדקנות על כל התיק הרפואי במטרה לאתר סתירות, טענות מעורפלות, אי דיוקים עובדתיים או הצהרות חסרות הגיון, ומאמת את הלקוח עם הכתוב בתיק הרפואי, לצורך הצגת גרסתו. משרדנו אוסף עדויות מכל אדם אשר מכיר אישית את הלקוח ויכול להעיד כי הדברים שנכתבו בתיק הרפואי אינם משקפים את המציאות. אנו מתייחסים אל חירותו של הלקוח בחרדת קודש, ונאבקים עליה בשיניים ובציפורניים, בכל אמצעי משפטי אשר עומד לרשותנו.

בנוסף לייצוג אנשים הנתונים לאשפוז-בכפייה, משרדנו עוסק גם בהגשת צווי מניעה של אנשים אשר עומדים בפני אשפוז-בכפייה, וזאת במטרה למנוע את הטראומה הקשה של לקיחה בכוח לאשפוז כפוי. יש לזכור כי אדם הנתון באשפוז-בכפייה זוכה לעמוד בפני וועדת ערר אך ורק אחרי 5 ימים (או קצת פחות), וזוכה לראות שופט/ת תוך שבוע עד עשרה ימים. אם יסתבר בדיעבד כי אשפוזו הכפוי היה חסר הצדקה משפטית, רפואית ועובדתית, הרי לנו כליאת שווא של מספר ימים.

מתוך הבנה של הטראומה אשר נגרמת ללקוח בשהות מיותרת באשפוז בכפייה, אפילו של מספר ימים, משרדנו נוקט במהלך התקדימי של מניעת האשפוז הכפוי מראש, בכל אמצעי משפטי העומד לרשותנו (החל תכתובת עם לשכת הפסיכיאטר המחוזי במטרה לשכנעו "לרדת" מהוראת האשפוז, ועד להגשת בקשה לצו מניעה לבית המשפט). 

מדובר במהלך תקדימי אשר בתי המשפט עדיין חוששים ונרתעים ממנו, אך משרדנו מאמין שלכל אדם הזכות המלאה להתנגד לאשפוז כפוי בטרם זה התרחש, ולא בדיעבד, ונמשיך להלחם ולהיאבק ליצירת תקדים העולה בקנה אחד עם תפיסת עולם המקדשת את חירות הפרט.

בנוסף עוסק משרדנו, בין היתר, בערר וערעור על אשפוז קטינים, בתקיפה משפטית של צויי אשפוז במסגרת הליך פלילי, בזכויות אל מול סל השיקום, בהגנה על אנשים עם מגבלה ו/או תיוג פסיכיאטרי מפני האפוטרופוס הכללי ו/או מפני בני משפחה אשר מבקשים לשים על "יקיריהם" אפוטרופוס, בהגשת תלונות למשרד הבריאות ולגורמים שונים בגין התעמרות במטופלים במהלך האשפוז הכפוי והפרת זכויותיהם, בתיקון רשומה רפואית "מטעה, כוזבת ובלתי הוגנת" (סעיף 43 לפקודת הרופאים) וכן בתביעות נזיקין בגין אשפוזי שווא. 

אודות המשרד

משרד עריכת הדין ענבל בר-און עוסק במשפט המנהלי ובנקודות המפגש של האזרח הקטן עם הרשות או עם גופים גורמים עתירי כוח (הידועים גם כ"גופים דו מהותיים").

המשרד עוסק בעיקר בתחום הפסיכיאטריה והמשפט, עם דגש על אשפוז בכפייה, ערר וערעור על אשפוז בכפייה, תביעות נזיקין בגין אשפוז בכפייה, מניעה משפטית של אשפוז בכפייה, ועוד.

גם כשאנו עוסקים בתחומי המשפט האזרחי, הדגשים הינם על יחסי האזרח והרשות: תביעות נזיקין כנגד רשויות שלטוניות בגין עוולות חוקתיות, התגוננות מפני תביעות השתקה של רשויות מקומיות, ועוד. 

אתר זה עדיין מצוי בשלבי בנייה, לפיכך הנכם מוזמנים להמשיך ולהתעדכן מפעם לפעם בעמודים חדשים ובמאמרים חדשים.

תחומי עיסוק

  • מטרדי רעש
  • פסיכיאטריה ומשפט (אשפוז בכפייה)
  • משפט מנהלי
  • דיני לשון הרע והגנת הפרטיות
  • נזקי גוף
  • נכי צה"ל

צור קשר

050-4421948*

דוא"ל: [email protected]